אספלט שקט

אספלט שקט הוא תערובת מתקדמת ביותר של אספלט ונמצאת כיום בשימוש בישראל.

תערובת זו פותחה באירופה בשנות ה-70 ובמקור נועדה להגביר את יכולת הניקוז של הכביש בימי הגשם ובכך להבטיח את שיפור בטיחות הנהיגה בחורף.

במהלך יישום תערובת זו, גילו כי היא מפחיתה את עוצמת הרעש ב-3-5 דציבלים ביחס לתערובת הרגילה.

מע"צ טענו כי הדבר שווה ערך להפחתת נפח התנועה בחצי.

השימוש באספלט שקט כולל בעיקר סלילת כבישים והשימוש בו הולך ומתרחב בישראל בשנים האחרונות.

יתרונות

  • הפחתת הרעש– אספלט שקט מפחית משמעותית את רעש התחבורה הנגרם מהנסיעה עליו. הדבר משפר משמעותית את איכות החיים של הסובבים אותו.
  • בטיחות– אספלט שקט מנקז טוב יותר את מי הגשמים ובכך מונע החלקה וכן את התזת טיפות הגשם על ידי הצמיג. הדבר לא רק בטיחותי לנהגים על הכביש ולהולכי הרגל בהיבט של תאונות דרכים, אלא גם מונע התזת מים על הולכי רגל או על רכבים אחרים.

שאלות ותשובות

היכן יישומה בישראל התערובת של אספלט שקט?

בישראל יושמה התערובת של אספלט שקט לראשונה בכביש עוקף עכו. בנוסף, בכביש אלוף שדה (מרחוב עודד ועד למנהרת רחוב הירדן). מפלס הרעש בציר זה עשוי לרדת בכ-6 דציבלים.

 

מהן העלויות של אספלט שקט ביחס לחומרים אחרים?

התערובת של אספלט שקט יקרה ב-30% מהתערובת הרגילה וכוללת ביטומן משופר ויקר יותר, תוסף של סיבים מיוחדים הקולטים טוב יותר את הביטומן ותוספת של סיד המשפר את עמידות התערובת למים. עלות הסלילה של אספלט שקט גבוהה ב-50% מזו של אספלט רגיל.

מהו היתרון המרכזי של אספלט שקט וממה נובע יתרון זה?

רעש התחבורה מושפע משמעותית מהצמיג וגם ממבנה שכבת האספלט. עיקר הרעש מכלי רכב הנוסעים במהירות הגבוהה מ-60 קמ"ש, מקורו לא במנוע אלא באינטראקציה ובחיכוך בין הצמיג לאספלט. מכאן היתרון המרכזי, מעבר לניקוז מי גשמים ומניעת החלקה, שהוא הפחתת רעש התחבורה.

מהו אופן הפעולה של אספלט שקט?

התערובת של אספלט שקט הינה אוורירית יותר מזו של תערובת רגילה, 20%-25% מהנפח זה אוויר, מה שגורם להפחתת הרעש. בנוסף, באספלט השקט ישנם חללים גדולים, המאפשרים בליעת חלק מגלי הקול. חללים אלה מאפשרים גם ניקוז, מניעת החלקה ומניעת התזת טיפות גשם על ידי הצמיג.

יצירת קשר מהירה!

הזמנת עבודה לחצו לקבלת הצעת מחיר