אספלט גרוס

מקורו של האספלט הגרוס הוא בקרצוף האספלט הישן בשיטה חדשנית, תוך קילופו וקרצופו משכבות האספלט הישן מהכבישים.

יוצרים תערובת אספלט בשיטה מיוחדת, באמצעות התאמתה של שיטה זו למדינת ישראל.

המטרה של שיטה זו היא לשמר משאבים טבעיים ולצמצם שימוש בחומרים חצובים חדשים וכן לחסוך בשימוש בחומר היקר בתערובת זו, הביטומן (תוצר של נפט).

שימושיו של האספלט הגרוס כוללים סלילת כבישים, סלילת שוליים, חיפוי מדרונות ועוד.

יתרונותיו של האספלט הגרוס

  • זול – האספלט הגרוס הינו זול יותר להפקה וגם זול יותר בפני עצמו, ביחס לביטומן, שהוא תוצר של נפט, אשר מחירו מתייקר עם עליית מחיר הנפט.
  • שמירה על הסביבה – הפחתת כמויות האספלט שייזרקו בצדי דרכים, באתרי פסולת או במחצבות. בנוסף, החל משנת 2007, המשרד להגנת הסביבה הטיל על קבלנים היטל הטמנה גם על פסולת בניין, במטרה לעודד אותה ולהפכה למשאב.
  • מגוון השימושים – אספלט גרוס משמש למגוון רחב של שימושים כגון סלילת כבישים, סלילת שוליים, חיפוי מדרונות ועוד.
  • הבאת התייעלות נוספת – ניסוי לשימוש בפסולת זכוכית כתחליף לאגרגטים (מרכיב נוסף בתערובת החדשה, מעבר לביטומן), המצויים במחסור.

שאלות ותשובות

כיצד מפיקים אספלט גרוס?

מדובר ביישום חדשני ליצירת תערובת חדשה לפיה מקלפים ומקרצפים שכבות של אספלט ישן מכבישים קיימים.

תערובת זו, יחד עם חומרים נוספים משמשת להפקת אספלט חדש, והיא למעשה חוסכת בהוספת חומרים אחרים, יקרים יותר כמו הביטומן.

היכן מוצאים אספלט גרוס?

האספלט הגרוס, כאמור, מקולף ומקורצף מכבישים קיימים (מהשכבות הישנות בהם).

בנוסף, מידי שנה מצטברים מעלה מ-1.25 מיליון טון של חומר מקורצף, הנערם לרוב בצדי הדרך, בדרכים חקלאיות, באתרי פסולת ובמחצבות.

מהו היקף החיסכון?

מחזור החומר המקורצף יוכל להביא לשילובו בתערובת האספלט בשיעור של עד 60% ממשקל התערובת החדשה.

חסכון זה הוא במקום חומרים אחרים, יקרים יותר.

מהו היתרון המרכזי?

ראשית, ישנו היתרון הכלכלי, של חסכון בחומר היקר בתערובת האספלט, הביטומן, שהוא תוצר של נפט, אשר מחירי הדלק העולים מביאים להתייקרותו בהתאם.

בנוסף, ישנו היתרון הסביבתי, בשל הפחתת כמויות האספלט שייזרקו.

יצירת קשר מהירה!

הזמנת עבודה לחצו לקבלת הצעת מחיר